За това сме виновни ние, консуматорите! /За това как правим невежите богати, а нас самите невежи/

По-арогантни, несъобразителни, невежи, вулгарни - такива станаха родните журналистите и затова сме виновни само ние, обикновените консуматори на техните публикации. 

Ако "Сензационно!", "Шок и ужас!", "Цяла България трябва да прочете това!" са клишираните, но "работещи" заглавия за вдвигането на трафика на несъдържателните родни сайтове, от което невежите драскачи и техните шефове, собственици на тези сайтове,  забогатяват, а всъщност не носят нищо полезно като новина или съдържание на нас, читателите, но се радваме на шок-заглавията и секси-картинките, за това сме виновни ние, консуматорите!

Ако журналистите ни са непрофесионалисти, груби и несъобразителни в задаването на въпроси, когато явно показват колко неподготвени са за работата, личния статус или конкретния проблем на госта си, за това сме виновни ние, консуматорите! 

Да се зададе въпрос: "С каква нагласа гледаш за неделя?", когато предстои мач в петък, а до такъв в неделя може изобщо да не се стигне, ако тенисистът отпадне в петък или събота, е меко казано непрофесионално, некомпетентно и глупаво! Но едно гръмко заглавие като: "Григор усилено се подготвя за финала в Неделя", публикувана в четвъртък, с надъхваща снимка на първата ни ракета / гол до кръста "по плочки"/ на тенис тренировка ще измие срама на публикацията, а мнозина дори няма да я прочетат, но със сигурност ще я споделят - тогава защо журналистите да знаят, че Григор първо трябва да се подготви за мач в сряда, да бие и тогава да стигне до мач в неделя и въпрос от рода на: "Тренираш ли усилено, за да биеш всички по пътя си за финала в неделя" би отговорил на всичките им съмнения дали Гришо желае титлата и как точно тренира за нея.

Но какво значение има въпросът им към госта, когато така или иначе материалът ще има трафик?! За това сме виновни ние, коснуматорите!




"Никол показа как тренира /Снимка/" - отварям и чета: "Певицата този път не публикува снимка от заснемането на фотосесия, а показа на феновете си, че се грижи и добре за тялото си. 

Американката си направи селфи в Грийн Пойнт, Южна Африка на фона на местен стадион" 

Снимка: Инстаграм
"Каката на Григор", както обичат да я пишат родните журналисти, не ни показва нищо реално като тренировка с тежести, скачане на въже, спринт, или фит бът в публикацията. Това е поредната фейк новина, целяща висок трафик и скъпи реклами в следствие на високия трафик. Но за това сме виновни ние, консуматорите!

В началото на годината бяхме свидетили на трагедията в Хитрино, където хора загубиха живота си като изгоряха живи, на други им се сринаха домовете, градени с къртовски труд, показаха ни деца, останали сираци, изгорени крайници, нарязани лица, обгазени дробове, очи, потънали в скръб....и все още уважаемите колеги журналисти имат нужда да задават глупави и болезнени въпроси от рода на: "Как се чувствате, боли ли Ви?" "Какво ще кажете за тази трагедия?", или да правят неуместни коментари, само за да запълнят материалите си. Нима не разбраха, че картината показва повече, отколкото устата може да изговори. Души нямат ли за съпричастност, да знаят кога да замълчат? Но затова се иска професионализъм.




В последните години познавам мнозина, които се отказаха от това да притежават телевизори в домовете си с обяснението, че новините по родните телевизии са манипулирани и разчитат на самите себе си да октрият в интернет коя новина е истинска и коя - не. По броя на споделянията и харесванията на статиите в нета, а и по това кои сайтове се водят с най-голям трафик, смея да заключа, че не успяват. И защо да успяват като топ-журналистите на най-отваряните сайтове дори не си проверяват източниците, но знаят, че хората ще им "простят", защото гръмките им заглавия и яките снимки ще продължат да продават - за това сме виновни ние, че не уважаваме собствените си потребности да научаваме съществени неща, а така ПРАВИМ НЕВЕЖИТЕ БОГАТИ, А НАС САМИТЕ НЕВЕЖИ!

Добави блога към любимите отметки на браузера ти, сподели статията с приятел :)

Коментари